Da jeg selv gik i grundskolen, var arbejdet med matematisk ræsonnement en af det mest berigende og motiverende aktiviteter, jeg overhovedet kan huske. En sejrsfølelse fyldte min krop, hver gang jeg lykkedes med at bevise en påstand, hvad enten det handlede om algebra eller geometri. Jeg tror også, …
På min skole er jeg så heldig at undervise på alle klassetrin i faget kristendomskundskab. Det er både spændende og omfattende, og det giver en god forståelse for fagets spændvidde og progression. Jeg kan godt lide i kristendomskundskab at arbejde med den kreative dimension med konkrete produkter. …
Jeg brænder for dansk, og hvordan jeg kan løfte det faglige pensum ud af bøgerne til kreative elevproduktioner. Det er min erfaring, at læringen sidder bedre fast, når eleven har haft fagligheden i deres hænder. Det stimulerer den taktile sans, og eleven kan koble læringen på en erindring om at hav…
Mit navn er Henrik Thomassen, og jeg har i over ti år haft succes med at anvende principperne indenfor spilbaseret læring i min undervisning. Jeg oplever, at spilbaseret læring skabe de bedste mulige læringsrum for mine elever. Det er min erfaring at ved brug af disse principper vil man kunne kombi…
Jeg er lærer på en folkeskole i Aarhus og underviser primært i matematik og idræt. Jeg brænder for dans og udtryk og foruden mine faste dansehold, har jeg ugentligt workshops på forskellige skoler i Midtjylland. På en workshop kommer jeg med et materialer, der er målrettet elevgruppen, vi danser, o…
Jeg er kæmpefan af at inddrage teknologi og it i min undervisning. Jeg brænder for at gøre undervisning nærværende og levende ved altid at være nytænkende og nysgerrig sammen med mine elever. Til daglig arbejder jeg på en folkeskole i Randers, hvor jeg underviser på 2. årgang i dansk, kristendom og…
Mit navn er Sanne Birkmose, jeg har i 14+ år undervist i folkeskolen i almen- og specialafdeling. Eleverne med en anderledes tankegang har altid haft min særlige interesse, uanset om det er en diagnose, indlæringsvanskeligheder eller høj intelligens, der ligger til grund herfor. Jeg valgte på et ti…
Hvordan puster vi støvet af historieundervisningen og gør historien levende og vedkommende for vores elever? Hvordan får vi eleverne til at interessere sig for, hvem vi er, hvor vi kommer fra og hvor vi skal hen?
Det er den slags spørgsmål, som jeg er optaget af, og som mine undervisningsforlø…
Jeg hedder Malou Munch og er uddannet Pædagog og Cand. Pæd.Soc. Jeg har altid været utrolig fanget af at fortælle om det levede liv eller det et individ skaber omkring sig i sit levede liv, fra både et børne- og voksenperspektiv. Jeg har ofte haft et særligt øje for det oversete, det som vi misser …
- ‘Filosofi med børn og ‘The Thinking Classroom’ - Skab rum til de STORE filosofiske spørgsmål og børnenes FILOSOFISKE SELV i MATEMATIKUNDERVISNINGEN. Børn begynder at stille STORE spørgsmål til de mest almene aspekter af menneskelivet, så snart de udvikler et sprog. Det er børnenes filosofi…