Sandra Elisabeth Rygaard Carstensen

Jeg er kæmpefan af at inddrage teknologi og it i min undervisning. Jeg brænder for at gøre undervisning nærværende og levende ved altid at være nytænkende og nysgerrig sammen med mine elever. Til daglig arbejder jeg på en folkeskole i Randers, hvor jeg underviser på 2. årgang i dansk, kristendom og idræt.

Jeg er også teknologivejleder og arbejder målrettet med alle skolens elever for at styrke deres kendskab til teknologiens verden og brugen af denne i praksis.
Jeg brænder især for den kreative og legende tilgang til læring, og jeg sætter en ære i at gøre mine elever til aktive medskabere af den gode og udbytterige undervisning.
Jeg har verdens største JA-hat på. Hvis vi kan få idéen, så kan vi også udføre den. Hvilket engang imellem skaber nogle anderledes og inspirerende læringssituationer med eleverne.

Mit primære fokus er dansk og kristendom, men jeg arbejder også med udvikling af undervisningsmaterialer og vejledning af mine kollegaer fra 0. til 6. klasse i forbindelse med inddragelse af teknologi i undervisningen.

Jeg er kæmpefan af at inddrage teknologi og it i min undervisning. Jeg brænder for at gøre undervisning nærværende og levende ved altid at være nytænkende og nysgerrig sammen med mine elever. Til daglig arbejder jeg på en folkeskole i Randers, hvor jeg underviser på 2. årgang i dansk, kristendom og idræt.

Jeg er også teknologivejleder og arbejder målrettet med alle skolens elever for at styrke deres kendskab til teknologiens verden og brugen af denne i praksis.
Jeg brænder især for den kreative og legende tilgang til læring, og jeg sætter en ære i at gøre mine elever til aktive medskabere af den gode og udbytterige undervisning.
Jeg har verdens største JA-hat på. Hvis vi kan få idéen, så kan vi også udføre den. Hvilket engang imellem skaber nogle anderledes og inspirerende læringssituationer med eleverne.

Mit primære fokus er dansk og kristendom, men jeg arbejder også med udvikling af undervisningsmaterialer og vejledning af mine kollegaer fra 0. til 6. klasse i forbindelse med inddragelse af teknologi i undervisningen.

At rejse er at leve
At rejse er at leve

Når vi præsenterer elever for eventyrenes verden, tager vi dem med på en magisk rejse. En rejse ind i fantasiens verden, hvor alt er muligt, og hvor vi kan få lov til at opleve og drømme. Forløbet lader eleverne arbejde et selvvalgt eventyr i Drama Studio og dermed selv gøre eventyret levende.
  • 2.-3. klasse
  • 8 - 10 lektioner
  • Dansk
Tag med på opdagelse!
Tag med på opdagelse!

Med på en oplysende og forunderlig rejse tilbage i tiden. Med tilbage til dengang hvor mennesket tog på opdagelse. Hvor nysgerrigheden på verden var så stor, at mennesket ville sætte livet på spil for at blive klogere. Tænk, hvis netop en af dine elever bliver den nye Columbus, eller hvis en af dine elever finder Tempelriddernes skat. Tænk, hvis vi kunne give vores elever modet til at turde blive opfindere eller opdagelsesrejsende. Modet til at skabe nyt og opdage verden på ny. I dette forløb skal dine elever med på en fantasirejse med dig som kaptajn. De skal læse faglitteratur. Arbejde med personkarakteristik og miljøbeskrivelser for derigennem at lære at opbygge deres egen fortælling i programmet Drama Studio.
  • 3.-4. klasse
  • 8-12 lektioner
  • Dansk og Historie